20 Temmuz 2017 Perşembe

Bulyonlar Hakkında...

Herkese yeniden merhaba…

Bu yazımda kullandığım bir üründen değil de asla kullanmadığım bir üründen bahsetmek istedim. Tabi ki bulyonlar…


Çevremde sorduğumda ilginçtir ki kullanan insanların yoğunlukta olduğunu gördüm ve inanın ki çok şaşırdım. İşlenmiş bir gıdadan beklenti ne olabilir ki en fazla? Sadece aroma versin diye kullananlar baya var. Peki, içerisindeki zararlar ne olacak? Özellikle de MSG (monosodyumglutamat)!

Bu katkı maddesinin kullanım nedeni lezzeti arttırmaktır. Hormonlarınızdan tutunda karaciğerinize kadar hasar veriyor. Aşırı zararlı vücudumuz için. Hücrelerinizi büyük ölçüde tahrip ediyor. Evet, birçok gıdada kullanılıyor MSG ama işlenmiş gıdadan uzak durmaya çalışanlar bilir zaten. Genelde de uzak dururlar, eminim.

Şaşırdığım bir nokta da, bazı insanlar yemeklerine bunu ekleyerek çocuklarına et veya tavuk yedirdiğini düşünüyor! Allah aşkına bu mümkün mü ya?  İnanın ki bunları üretenler asla tüketmiyorlar. Çok yakından da biliyorum gıdacı olduğum için. Birçok yazımda belirttim ve yine belirtiyorum işlenmiş gıdadan uzak durun lütfen!

Ben mi çok abartıyorum beslenmeyi bazen düşünmüyor değilim ama yok olmuyor. Göz göre göre zehir veremiyorum kendime.

Sağlıkla ve bilinçle kalın…

Görüşmek üzere… J


22 yorum:

  1. Ne yalan söyleyeyim eskiden kullanıyordum.Tabii zararlarını okuyana kadar. Bize olumlu hiçbir katkısı olmayan ürünleri kullanmak hiç de akıl kârı değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle katılıyorum size ☺️

      Sil
  2. Ben de seviyorum aslında bulyonu.Kullanmamaya dikkat edeyim öyleyse :)

    YanıtlaSil
  3. Annem çorbalarını et ya da kemik suyundan yapar. Çok faydalı bir yazı olmuş,teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohh ne mutlu size ☺️💕💕 ben teşekkür ederim ❤️

      Sil
  4. hiç kullanmadım ama zararlı olduğunu bilmeden. bu da mi bu da mı. zararsızlar listesi yapındana biii göreliiim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zararsızlar listesi yapamam vallahi o derece yani 😬😬😬 ama az zararlılar belki 😯😉💕

      Sil
  5. Valla ben seviyom.yaa kullanmadan da duramiyom 😀

    YanıtlaSil
  6. İlk çıktığı yıllarda kullandık. Bizi kullanmaya sevk eden de bir komşumuzdu. İsveç'de yaşayan kardeşlerinin kullandığını söylemişti. Zararlı olsa İsveç'de yasaklayacaklarını düşünüyordu. Buna rağmen bir süre sonra kullanmayı bıraktım. Tembellikten başka bir şey değil. Tavuk suyu elde etmek çok mu zor. Faydalı bir yazıydı, teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen katılıyorum size 👍🏻💕 ben teşeklür ediyorum ☺️

      Sil
  7. Yazınızı görür görmez geldim. Eskiden ben yemeklere lezzet katması için kullanırdım öyle ki her yemeğe yakıştırırdım sonra içeriklerini araştırdığımda şok oldum bir daha eve sokmadım. Emeğinize sağlık, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne iyi yapmışsınız ☺️☺️☺️☺️🙏🏻💕 ben teşekkür ediyorummm ❤️😅

      Sil
  8. Eskiden bizde kullandığımız hatırlıyorum.Daha sonra bıraktık zararlı mı değil mi bilmeden,sanırım reklamlar falan bu tarz şeyler etkiliyor.Popüler olma durumu yani:)

    Şimdi kemik bulduk mu onun suyundan,ama genelde şu an tavuk alıp suyundan da çorba /pilav yaparız bi güzel.Hoş tavuklara da laf geldi ama bulyondan daha sağlıklıdır en azından:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bulyonlar fena cidden ☺️ En güzelini yapıyorsunuz sizde 👍🏻❤️☺️

      Sil
  9. Zaten müthiş derecede tuz içeriyordu, gıda mühendisliği okumadan önce tuzdan ve baharattan üretildiğini düşünüyordum ama saf yapay kimyasal bir ürün olduğunu yeni öğrendim. Biz de birkaç sefer kullandık, yemeği çok tuzlu yapınca bir daha kullanmadık. Bilinçlendirici bir yazı olmuş, teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için ben teşekkür ederim ☺️☺️☺️💕

      Sil
  10. Ben bununla tanıştığım günlerde çaktırmadan yemeklere üç yada dört tane atardım cunku daha once bır tane attığımda tad yoktu kardesım. Gercı şimdi 5 tane bile atsam tat alamıyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 5 tane mi 😬😬😬 yine aaaa 😂

      Sil
  11. Asla kullanmadım bulyon, kullanmam...

    YanıtlaSil